21 d’octubre del 2008

Panellets

Ingredients: 250 gr de sucre - 250 gr farina d'ametlla - 3 ous ( 1 per a pintar).
Escalfar el forn a 180 graus.
Batre un ou i afegir-hi el sucre i la farina d'ametlla amassant-ho en la mà. Si la massa queda molt dura, afegiu-hi l'altre ou si no, no fa falta. Quan ja tingueu la massa prou moldejable, es van agarrant pessiguets de pasta i es fan boletes. Es van posant a una llanda per a forn i es presionen amb el dit.
Es pinten amb l'ou, s'ensucren i s'enfornen uns 15 minuts aprox fins que es dorin.
Si els voleu fer de gustos, abans de fer boletes s'hi afegeix el cacao en pols, el cafè, el coco, el colorant de fruites... ( al gust), i se segueix el mateix procediment.
Si són de pinyons, es fan les boletes, es passen per ou i després pels pinyons.
Bon profit i bona castanyada!

25 comentaris:

ingrid ha dit...

Hola,
Jo t'he conegut per Ako. Tinc lo teu blog referenciat des del meu i el trobo molt interessant. Llegeixo totes les receptes que hi poses. T'animo a que continuïs escrivint.
Avui m'ha sortit un dubte. Quan parles de farina d'ametlla, a què te refereixes? A ametlles mòltes? O una farina especial? On la puc trobar?
Gràcies.

AKO ha dit...

Neus i Ingrid, quan tingueu fets els panellets aviseu-mos per a fer el tast..jejee
Si els faig jo també vos avisaré però no em faig responsable de res..jejee

Besets.

Neus ha dit...

Hola ingrid, què tal? La farina d'ametlla no és especial, és l'ametlla mòlta i la trobarás a qualsevol super. És més, ja hi ha pacs preparats per a panellets.
I tu Aco, fes lo favor " d'arromangar-te i fer-los!"

ingrid ha dit...

Si Ako, aprofita, i fes-ne tu. Que segur que igualment te tocarà ajudar a sa mare de Víctor, jejeje. Natres venim lo divendres de la Castanyada, així que ja en pots tenir preparats per a Lluc, que estarà encantat de fer el tastet.
Pos la farina aquesta no l'he vist mai, pero ja m'hi fixaré. La que està ja preparada per a fer panellets crec que a Madrid no està, així que m'hauré de conformar amb la d'ametlla.

Anònim ha dit...

neus a mi em podries passar la recepta del coc de brull, gracies.

bambolina ha dit...

ja era hora!! estava esperant los panellets en candeletes...(no per fer-los, claro).

AKO ha dit...

Ingrid la ametlla molta la pots fer en la termomix i també hi ha receptes de panellets per a termomix..
I Neus, a tu et surten molt bons els panellets, tinc que vindre a tastar-los i així sabré quin gust han de tenir..jejejeee

Neus ha dit...

On estigue el mètode tradicional que s'aparte la termomix!

Neus ha dit...

Hola sapeta, no sé qui ets però me puc imaginar d'on ets,ja,ja!
El coc de brull està al mes de setembre, clica-li damunt i el trobaràs.

AKO ha dit...

Tens raó, però ingrit ja disposa de termomix.
Nosaltres ens tenim que conformar amb els metodes tradicionals però moldre l'amela en metodes tradicionals..nose!
jejejejeee

Anònim ha dit...

hola! soc Vicent el teu company d'escola. A la marxeta! Volia dir-te que m'agrada molt el teu bloc i a vore si el dia de la castanyada vens a ajudar-me a fer els panellets. Et recompensaré amb un gran besot de tornillo.

Anònim ha dit...

saludos de una piton!!

Neus ha dit...

Aquests dos últims comentaris són dels meus companys Ofelia i Jordi que enlloc d'estar gestionant el blog de l'escola ( que és la seva feina), estan fent lo bobo. Així treballen!

Núria Ventura Brusca ha dit...

UI UI UI, això s'està posant interessant ...
Sobre els panellets, se'n poden encarregar? En una dotzena ne tindria prou.
Per cert, Cati (la de la panaderia) s'ha perdut que no diu res?

Neus ha dit...

Ja dia jo que trobava a faltar a algú, claro era la Teta Cati!
Saps que passa que deu estar jugant al belen en dos xiquets, ja m'entens, no? pos no té temps!

Anònim ha dit...

Hola Neus, saps qui soc el teu company de Paris el noi amb el qual anaves pels carrers encantadors on l'aire era fresc i diferents a tots el altres. El podies definir clarament,soc un noi francès t'agradaria vindre una setmana aquí i faries els panellets i receptes de bolets. Un beset.

Anònim ha dit...

Això que vol dir un piton, una bruixa, un francès, .... una de panellets,...una de Vinaròs, ... eres un encant wapa. Ulldecona situada al nord de València i sud de Catalunya segons???? que sou valencians o catalans ????
Aigua per a tots o Agua para todos.
Jajajajaja.
Viva els panellets

Anònim ha dit...

que me trobeu a faltaR?POS JA ESTIC AQUI, PERO EN LOS XIQUETS XOLO MÉS JUGANT AL BELEM, PER CERT AMB LA MATEIXA RECEPTA DELS PANELLESTS ES POT FER UN COC I SURT BOOONISSIM, TAMBÉ PODEU AFEGIR NESCAFÉ PER DONAR.LOS GUST DE CAFÈ, O XARPO DE MADUIXA, LLIMA ETCC.
LA SETMANA QUE VÉ JA NE FARÈM BESSETS.

Anònim ha dit...

Definitivament: m'he perdut!

ingrid ha dit...

Hola de nou.
He estat uns dies fora i veig que aquesta recepta ha causat furor. Hi ha un munt de comentaris.
Tinc una pregunta, Neus, als panellets no s'hi posa pataca?
I després, Ako, me passes la recepta de la thermomix? A part, veig que tu poses el preu de les coses al teu bloc però no poses com se fa ni res!

Anònim ha dit...

Hola Ingrid,sòc la tieta de Neus,hi ha molta gent, que possa pataca ò moniato, si vols en pots possar, pèro queden mes bons sense

Neus ha dit...

Hola Ingrid. Veig que ja t'ha contestat ma tia però, t'explico: La pataca o el moniato es posen quan en vols fer molta quantitat, per no posar tanta ametlla ( que és cara!)però natros, per a fer els de casa, no en posem perquè el gust és més bo sense pataca.
Així que tu mateixa!

AKO ha dit...

NEUS, posa una recepta nova..
INGRID, ja li preguntare a la sogra lo de la recepta de la termomix, però fes-los i els tastem, jo no tinc temps, entre rovellons, ball, excurcions..bufff no tinc tems per als panellets, jejejeeje

Anònim ha dit...

HOLA NEUS. Per favor fica una recepta nova i si pot ser una de castanyes per exemple:
1r plat: pataca al forn amb un toc de castanyes d'Ulldecona.
2n plat: bolets de Fredes.
3r plat: panellets i castanyes.
(castanyes amb sucre cremat)
. Café i suc de maduixa....etc
Un beset des de La Galera.

Cassià Solé ha dit...

Molt bé, molt bé. Ho provarem de fer-los a la teva manera.

Molts petons